Aankondiging aanbestedingen onderhoud

helen

Vrijdag 17 december was het startsein voor de ingrijpende verandering in de manier waarop wij omgaan met onze vastgoedportefeuille. De wijze waarop het vastgoed wordt beheerd en onderhouden gaan we anders vormgeven en inrichten. De nieuwe contracten voor onze algemene onderhoudsportefeuille gaan in vanaf 2023.

onderhoud vooraankondiging

 

Ger Peeters, bestuurder: ‘Wij hebben de verantwoordelijkheid om onze bewoners een fijn en goed onderhouden thuis te bieden. Daarnaast zien we een uitdaging om ook in de toekomst onze integrale onderhoudsdoelstellingen te kunnen realiseren. Door ons onderhoud anders te organiseren tillen we onze dienstverlening naar een hoger niveau. Én kunnen we blijven zorgen voor betaalbare huizen.’

Op zoek naar ketenpartners

We hebben de ambitie om nog beter samen te werken met onze partners in de onderhoudsmarkt. In plaats van uitvragen wat wij nodig hebben willen wij juist samen met de markt bepalen wat er noodzakelijk is om ons vastgoed in stand te houden en te verbeteren. Om deze ambitie te halen willen wij met onze toekomstige onderhoudspartners, onderhoudscontracten met prestatie-eisen aangaan.

Drie aanbestedingen

Het gaat om drie aanbestedingen voor deze drie werkpakketten: bouwkundige schil en algemene ruimte,  installaties en binnen bij de bewoner. Per werkpakket wordt de totale onderhoudsopgave opgedeeld in meerdere regionale delen. ‘Een belangrijk uitgangspunt in deze aanbestedingen is het mogelijk maken dat in principe groot en klein kan inschrijven. Ook kleinere lokale bedrijven in combinatie. Die lokale verankering vinden wij belangrijk. Goed zorgen voor onze huizen is één ding. Als sociaal gedreven huisvester gaat het ons uiteindelijk om de mensen die erin wonen. En daarom zien wij het belang van die regionale werkgelegenheid, ’ licht onze bestuurder Ger Peeters toe.  

De vooraankondiging is op 17 december jl. gepubliceerd op het aanbestedingsplatform Negometrix. Medio januari 2022 is de aankondiging van de drie aanbestedingen hier ook op te vinden. Eind januari organiseren we een symposium voor geïnteresseerde partijen waarin we samen met externe sprekers dieper op de verbinding tussen onderhoud, dienstverlening en samenwerking ingegaan.  Eind september worden de nieuwe partners bekend gemaakt. De nieuwe contracten voor de algemene onderhoudsportefeuille gaan in vanaf 1 januari 2023 en hebben een looptijd van 7 tot maximaal 10 jaar .

Uitgelicht

Zoeken