Jaarverslag 2020: Aan het thuiswerken

esther

Het jaar 2020 was voor iedereen een bijzonder jaar vanwege de coronapandemie. Uiteraard beïnvloedde de pandemie sterk onze manier van werken en de wijze van contact met onze huurders. Gelukkig vielen de financiële gevolgen voor onze organisatie tot nog toe mee. In ons jaarverslag – Aan het thuiswerken – leest u hier meer over.

Jaarverslag 2020

Onze highlights van 2020

• We kregen een 8,0 op ons rapport van de visitatiecommissie.
  • We verduurzaamden onze 4.000e woning in 4 jaar tijd. Ons totale bezit heeft nu gemiddeld energielabel B. De komende twee jaar staan er nog 2.000 op de planning. Zonder huurverhoging.
  • We plaatsten de eerste warmtepomp speciaal voor hoogbouw, in Venray. Hiermee konden in één keer 48 appartementen van het gas af.
  • We zetten voor het eerst actief in op de maatregel van het Sociaal Huurakkoord voor huurbevriezing (524 huurders) en huurverlaging (89 huurders).
  • We verlengden de ketensamenwerking met 7 partners voor het dagelijks onderhoud met 2 jaar.
  • We leverden 16 volledig houten woningen in Weert op. Een primeur in de sociale huisvesting.
  • We openden ons eerste studentencomplex, in Maastricht: het Wauwhaus.
  • We gingen van start met een meerjarige gebiedsontwikkeling in Keent-Moesel in Weert.
  • We ruilden ruim 150 eenheden uit met collega-corporatie Nester.
  • We leverden 229 nieuwe woningen op. Bij diverse projecten gingen bewoners vooraf in gesprek met elkaar over hoe ze samen willen wonen.
  • Wonen Limburg Accent kocht 17 appartementen aan in Sittard en 38 in Maastricht.

Bekijk de publieksversie van ons jaaroverzicht op www.wonenlimburgjaarverslag.nl

In onderstaande jaarverslagen leest u meer over het bovenstaande en wat we verder nog realiseerden in 2020.

Uitgelicht