Maak kennis met Thieu

ine

Thieu Reijnen maakt deel uit van het bestuur van de Stichting Huurdersbelangen Maas & Roer. Dit is één van de vier huurdersorganisaties waarmee Wonen Limburg samenwerkt. In deze uitgave doet Thieu als hoofdpersoon zijn verhaal. Lees het hieronder.

thieu

“De Stichting Huurdersbelangen Maas & Roer (SHMR) vertegenwoordigt alle bewoners van Wonen Limburg in Midden-Limburg. Langlopende klachten komen vaak bij ons terecht. Daardoor hebben we een goed beeld van waar het misgaat bij Wonen Limburg.”

Betrokken mensen
“Laten we vooropstellen dat alle medewerkers van Wonen Limburg hun werk naar eer en geweten doen. Het is een mooie organisatie met betrokken mensen. Maar als je zoals ik wat langer rondloopt, vallen bepaalde zaken op. Wonen Limburg wil mensen het thuisgevoel geven. Een mooie ambitie, maar dan moeten medewerkers dat idee wel waarheid laten worden. Dat lukt niet altijd.”  

Toverwoord: communicatie
“Het toverwoord is telkens: communicatie. Bewoners willen graag op de hoogte worden gehouden. Maar na een melding blijft het soms lang stil. Dat heeft ook te maken met een verwijs- en eilandjescultuur. Wijk- en complexbeheerders verwijzen bijvoorbeeld door naar medewerkers op kantoor, het WoonAdviesTeam verwijst door naar de verschillende afdelingen, enzovoorts. Zo voelt niemand zich écht verantwoordelijk. En is het voor bewoners vaak onduidelijk wat er met hun klacht gebeurt. Het is aan de huurdersorganisaties en Wonen Limburg om hier verandering in te brengen.”

Bemiddelende rol
“De huurdersorganisaties proberen een bemiddelende rol te spelen. We hebben afgesproken dat we voor langlopende klachten één aanspreekpunt hebben bij Wonen Limburg. Die persoon zoekt voor ons uit of en hoe een klacht is opgelost. Bewoners hebben er best begrip voor dat een oplossing niet altijd meteen voorhanden is. Maar vertél ze dan wat er met hun klacht wordt gedaan. Dat scheelt heel veel onvrede.”      

Uitgelicht

Zoeken