Ingrid Bekker
Heeft u een vraag over de huurprijs of wilt u een bankwijziging doorgeven? Zit u tijdelijk in financiële problemen of wilt u meer weten over de puntentelling? Hier vindt u antwoorden op de vragen over huurbetaling.
Neem contact op met ons WoonAdviesTeam, telefoonnummer 088 3850800. Samen met u maken wij afspraken op welke manier en wanneer u de huur betaalt.
Een wijziging van uw bankgegevens geeft u schriftelijk via een machtigingsformulier aan ons door. Ook kunt u een email sturen aan post@wonenlimburg.nl. Huurt u bij Wonen Limburg Accent? Vul dan dit machtigingsformulier Wonen Limburg Accent in. U huurt bij Wonen Limburg Accent als u hierover in december 2017 een brief heeft gehad óf als uw huurovereenkomst op naam staat van Wonen Limburg Accent. Bel gerust even bij twijfel met ons WoonAdviesTeam op telefoonnummer 088-3850800.
Vermeld op het formulier vanaf welke datum deze wijziging ingaat. Houdt u er rekening mee dat wij in de maand vóór de maand dat de wijziging ingaat, dit al aan de bank moeten doorgeven? Bent u met het doorgeven te laat, dan zal nog van uw oude rekeningnummer geïncasseerd worden; dit kunnen we helaas niet stopzetten. Als er geen saldo meer op uw bankrekening staat, zal de bank het huurbedrag alsnog storneren. Wij sturen u hierover dan een bericht met informatie hoe u alsnog zelf de huur kunt voldoen.
Het rekeningnummer van Wonen Limburg is NL92RABO0132106094.
Huurt u bij Wonen Limburg Accent? Maakt u dan uw betaling over op rekeningnummer NL77RABO0322575079.
U huurt bij Wonen Limburg Accent als u hierover in december 2017 een brief heeft gehad óf als uw huurovereenkomst op naam staat van Wonen Limburg Accent. Bel bij twijfel gerust met ons WoonAdviesTeam op telefoonnummer 088-3850800.
Het kan zijn dat u recht op huurtoeslag heeft. De Belastingdienst informeert u daar graag over. Meer informatie over huurtoeslag kunt u vinden op de website www.toeslagen.nl. U kunt ook bellen met de Belastingtelefoon: 0800 - 0543.
U kunt op 4 manieren uw huur betalen:
- via Mijn Wonen Limburg
- via automatische overschrijving
- via een betaallink per mail
- via pinbetaling bij de dichtstbijzijnde buurtwinkel.
In verband met uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om contant te betalen.
Als u tijdelijk moeilijk de huur kunt betalen of financiële problemen heeft, neem dan contact met ons op. Eventueel voor een betalingsregeling. Hiervoor is wel voorwaarde dat u het afgelopen jaar geen betalingsregeling met ons had. Wij denken graag met u mee over mogelijke oplossingen: zie dit filmpje.
Dat klopt; u ontvangt de huurtoeslag namelijk rechtstreeks van de Belastingdienst op uw eigen bankrekeningnummer. Wonen Limburg brengt u daarom elk maand het volledige huurbedrag in rekening. De Belastingdienst betaalt uw toeslag(en) in maandelijkse termijnen. De toeslagen worden overgemaakt voordat de maand begint, namelijk op de 20e van de maand ervoor. U ontvangt bijvoorbeeld de toeslag over mei al in de maand april.
Jaarlijks mag de huur met een maximaal percentage worden verhoogd. Dit percentage wordt door de overheid vastgesteld. De huurverhoging gaat altijd in per 1 juli van het lopende jaar. Alle huurders ontvangen van ons tijdig een brief over deze huurverhoging.
Dit is het resultaat van het huurbeleid van jaren geleden. Wonen Limburg streeft naar huurprijzen van gelijke strekking bij eenzelfde aantal punten rond 70% van de maximaal redelijke huur. In enig jaar zullen de huurprijzen van vergelijkbare woningen hetzelfde zijn. Dit wordt jaarlijks met het percentage huurverhoging minimaal gecorrigeerd.
In het huurbeleid van Wonen Limburg is vastgelegd dat huurprijzen van rond 70% van de maximaal redelijke huur worden gevraagd. Zodra een woning opnieuw wordt verhuurd, worden de huren bijgesteld.
Als u een aparte toiletruimte hebt met een fonteintje, dan wordt dit fonteintje als tweede wastafel aangemerkt. Indien uw woning geen fonteintje heeft, neem dan contact op met de wijk- en complexbeheerder. Eventuele aanpassingen worden in de huurverhoging van volgend jaar gecorrigeerd.
Neem contact op met de wijk- en complexbeheerder. Eventuele aanpassingen worden in de huurverhoging van volgend jaar gecorrigeerd.
Neem contact op met de wijk- en complexbeheerder. Eventuele aanpassingen worden in de huurverhoging van volgend jaar gecorrigeerd.
U kunt een specificatie hiervan bij de Huurcommissie opvragen via de website www.huurcommissie.nl.
Voor klachten over huurverhoging kunt u terecht bij de Huurcommissie via de website www.huurcommissie.nl. U kunt ook contact opnemen met de Huurcommissie als uw woning ernstig achterstallig onderhoud heeft en u van mening bent dat u daardoor te veel huur betaalt.
Als u de huurverhoging niet betaalt, dan verzoeken wij u om dit schriftelijk aan ons te melden. Een van onze medewerkers neemt vervolgens contact met u hierover op.
Deel deze pagina op