Over kozijnen, raamdecoratie en glas

Yvonne Toebosch

Wilt u meer weten over kozijnen, raamdecoratie, glas en mogelijke vergoedingen?

Verhuist u naar een woning die binnenkort energetisch aangepakt wordt? 
Wij adviseren u in dit geval nog geen raambekleding te plaatsen in verband met mogelijke wijzigingen van uw kozijnen. Op (nieuwe) kozijnen adviseren wij ook geen raamdecoratie te bevestigen. Daarnaast adviseren wij hierin niet te boren of de kozijnen te verven. Als u uit de woning vertrekt moet alles namelijk weer in originele staat terug gebracht worden.  

Ik heb nieuwe kozijnen gekregen en mijn (rol)gordijnen en/of horren passen niet meer. Krijg ik hiervoor een vergoeding?
Als uw raambekleding of de ophanging ervan niet meer te hergebruiken is in samenspraak met de netwerkpartner, wordt een passende oplossing gezocht. In sommige gevallen is hier een vergoeding voor met een maximaal bedrag van € 600,- (incl. btw) per woning. Deze mag u declareren met een geldige factuur en kunt u inleveren bij de netwerkpartner of de buurtwinkel.

Mijn woning staat op de planning voor een energetische renovatie en ik wil het gefigureerd glas in mijn badkamer behouden. Kan dat?
Ja, het soort glas dat in de woning zat, wordt ook weer teruggeplaatst. Dus als u gefigureerd glas had, krijgt u na de renovatie ook weer gefigureerd glas terug geplaatst. Bij helder glas geldt hetzelfde. Dit kunt u tijdens het gesprek met de netwerkpartner aangeven.

Wat moet ik doen als ik dan alsnog vragen heb over de (werking van de) kozijnen? 
Vanaf juli 2020 kunt u alle informatie over de (nieuwe) systemen in uw woning terugvinden in de woonwijzer. We verwachten dat hiermee de meeste vragen beantwoordt zijn. De woonwijzer is een informatiepakket dat door de netwerkpartner in de meterkast wordt opgehangen. Na elke aanpassing plaatst de uitvoerende partij een kaart met informatie over het systeem in de woonwijzer, zoals zonnepanelen, CV-installatie, ramen & deuren, mechanische ventilatie, etc. Ook delen we energiebespaartips met u en tips om te ventileren. Mochten uw vragen niet beantwoordt worden door middel van de kaarten in de woonwijzer, dan kunt u contact opnemen met de netwerkpartner. 

Uitgelicht

Zoeken